کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار
سرخط خبرها

گرانی کالاهای اساسی | قیمت برنج، گوشت و شکر چقدر افزایش یافت؟+ جدول

  • کد خبر: ۵۲۸۴۸
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
گرانی کالاهای اساسی | قیمت برنج، گوشت و شکر چقدر افزایش یافت؟+ جدول
 جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که قیمت تمام کالا‌ها بین ۲۰ تا ۱۰۷ درصد نسبت به آبان سال قبل افزایش داشته و مقایسه این آمار با گزارش‌های ماه‌های قبل حاکی از این است که شیب افزایش قیمت کالا‌های اساسی تندتر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز،  جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین انواع برنج، گوشت و شکر که وضعیت قیمت آن‌ها در آبان ماه امسال منتشر شده، قیمت تمام کالا‌ها بین ۲۰ تا ۱۰۷ درصد نسبت به آبان سال قبل افزایش داشته و مقایسه این آمار با گزارش‌های ماه‌های قبل حاکی از این است که شیب افزایش قیمت کالا‌های اساسی تندتر شده است.

 

بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در آبان امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۱۰۷.۴ درصد افزایش از ۱۱ هزار و۷۰۰ تومان در آبان سال قبل به ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

 

البته قیمت برنج تایلندی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در این مدت به ترتیب ۸۸، ۴۰.۲ و ۳۹.۷ درصد افزایش داشته و در آبان امسال به حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان و ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

 

قیمت گوشت مرغ هم با ۸۵.۲ درصد افزایش از ۱۳ هزار تومان در آبان سال قبل به حدود از ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان در آبان امسال رسیده است.

 

قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی نیز در آبان امسال به ترتیب ۶۴.۷ و ۵۳.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در آبان امسال به حدود ۸۴۰۰ تومان رسیده است.

 

در این میان کمترین افزایش قیمت مربوط به گوشت گوسفندی و گوساله است که قیمت هر کیلو از این دو محصول با ۲۱.۴ و ۲۰.۳ درصدافزایش قیمت در آبان امسال به حدود ۱۱۱ هرار تومان و ۹۵ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در ماه مشابه سال قبل حدود ۹۲ هزار تومان و ۷۹ هزار تومان بوده است.

 

بررسی قیمت این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می‌دهد قیمت همه اقلام یاد شده در آبان امسال نسبت به ماه قبلش افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۰.۸ درصد (شکر سفید) تا ۲۳ درصد (گوشت مرغ) بوده است.

 

از طرف دیگر مقایسه این آمار با گزارش‌های ماه‌های قبل حاکی از این است که شیب افزایش قیمت کالا‌های اساسی تندتر شده، چرا که در مهر ماه امسال از بین انواع برنج، گوشت و شکر، قیمت تمام کالا‌ها به جز گوشت گوساله بین چهار تا ۱۱۲ درصد نسبت به مهر سال قبل افزایش یافته بود.

 

این در حالی است که روز گذشته دبیرستاد تنظیم بازار از آرامش حاکم بر بازار کالا‌های اساسی خبر داده بود.

گرانی کالاهای اساسی | قیمت برنج، گوشت و شکر چقدر افزایش یافت؟+ جدول

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->